Otkrivena najmanja planeta van Sunčevog sistema
Galaksija

Egzoplaneta "Kepler-37b"

Otkrivena najmanja planeta van Sunčevog sistema

Astronomi su pronašli do sada najmanju planetu van Sunčevog sistema! Egzoplaneta "Kepler-37b" nalazi se na spoljnom rubu našeg solarnog sistema, 215 svjetlosnih godina od Zemlje i približno je veličine Mjeseca.

Američki svemirski teleskop "Kepler", koji je NASA lansirala 2009. godine da traži planete slične Zemlji, otkrio je do sada najmanju planetu van Sunčevog sistema – "Kepler-37b".Temperatura na tom nebeskom tijelu, malo većem od Mjeseca, isuviše je visoka da bi na njemu mogao postojati život kao na Zemlji.

Naime, "Kepler-37b" orbitira oko zvezde slične Suncu, nazvane po teleskopu "Kepler-37". Revolucija ove stjenovite planetice traje svega 13 dana.

Naučnici su procijenili da je na njenoj površini 371 stepen Celzijusove skale.Na spoljnom je rubu Sunčevog sistema, 215 svjetlosnih godina od nas, i vjeruje se da nema ni atmosferu, ni površinsku vodu, slično Merkuru.

Otkriće je detaljno opisano u najnovijem izdanju magazina Nejčer (Nature) koje izlazi u četvrtak.

Naučnici još tragaju za planetom veličine Zemlje u takozvanoj „Zlatokosinoj zoni" (Goldilocks Zone) sa uslovima kao na Plavoj planeti – da nije ni isuviše toplo ni isuviše hladno i gdje bi moglo biti vode na površini.

(Izvor: ИН4С)