Otkrivena

Tehnologija- Nauka

Otkrivena "lava planeta"

Astronomi su otkrili vrelu planetu malo veću od Zemlje, koja je toliko blizu svoje zvijezde da godina na njoj traje svega 8,5 sati, što je čini jednom od najbržih vanzemaljskih planeta do sada viđenih, javile su agencije.

Mali orbitalni period znači da je ova egzoplaneta daleko od onoga što se smatra nastanjivom zonom, u okviru koje bi mogli da postoje voda i život. Naučnici, čak, opisuju novi svijet, nazvan Kepler 78b, kao “lava planetu”.

Planeta se okreće oko veoma sjajne zvijezde, a otkriven je uz pomoć svemirskog teleskopa “Kepler”, američke svemirske agencije NASA, prenio je portal “Spejs”.

Kepler 78b je oko 100 puta bliži svojoj zvijezdi nego Zemlja Suncu, i orbitira u sistemu starom oko 750 miliona godina, otprilike šest puta mlađem od Sunčevog sistema.

Temperatura na površini planete je negdje između 2.026 i 2.826 stepeni Celzijusovih.

Ona je toliko vrela da sjaji jarkom svjetlošću. Naučnici su utvrdili da planeta reflektuje nešto svjetlosti svoje zvijezde, međutim još nije poznato koliko.

Dalja istraživanja će to utvrditi, kao i masu planete i njen sastav, ali Keplerov tim je skoro uvjeren da je ova planeta stjenovita, jer su mnoge te veličine takve.

Među “Keplerovim planetama” malo je onih čiji je orbitalni period kraći od jednog zemaljskog dana. Najkraću do sada potvrđenu orbitu ima Kepler 42c, a nezvanično najkraći orbitalni rekord drži kandidat za planetu KOI 1843, čiji period traje svega 4,3 sata.

Izvor (Analitika)