"Nijedan programski ili neki drugi sadržaj u javnim ustanovama nije trpio zbog preusmjeravanja sredstava, jer su ona obezbijeđena sa budžetskih pozicija za koje više nije postojala potreba u periodu do kraja tekuće budžetske godine. Do preusmjeravanja sredstava došlo je zbog naše ambicije da jačamo naš kulturni i državni identitet – kako na nacionalnom, tako i na međunarodnom nivou. Želimo da predstavimo našu umjetnost i u drugim sredinama, da otvorimo vrata našim umjetnicima i na međunarodnoj sceni, a na taj način najbolje promovišemo sve ono što je kulturno bogatstvo i vrijednosti naše Države", kazap je Bogdanović.
On je dodao da su zato tokom 2019. godine organizovali “Dane Crne Gore u Sloveniji”, prezentaciju programa “Kreativna Crna Gora” u Zagrebu, predstavili bogatu kulturnu baštinu na Balkanskom arhitektonskom bijenale u Beogradu, te uzeli aktivno učešće i imali zapaženu ulogu na Art marketu u Budimpešti.
"Na svim navedenim smotrama predstavili smo crnogorske umjetnike i njihov rad – počev od prepoznatljivih stvaralaca, sve do nezavisne scene" - odgovorio je on.
Ministar Bogdanović pojasnio je šta je sve Ministarstvo kulture upriličilo tokom tih programa.
"Tokom septembarskih Dana Crne Gore u Sloveniji, u Ljubljani i Celju priredili smo više umjetničkih smotri. Na programu su bila dva komada nezavisne pozorišne produkcije iz Crne Gore, uz nastup jednog od najpopularnijih hip hop sastava u regiji – „Who See“. Paraleno sa tim, u okviru ekonomskog sajma u Celju “M.O.S”, Ministarstvo kulture je predstavilo gostima segment programa “Kreativna Crna Gora”. Program manifestacije “Kreativna Crna Gora: Dani Crne Gore u Zagrebu” činio je izložbu Udruženja likovnih umjetnika Crne Gore, predstavljanje autora i prvih proizvoda iz oblasti kreativnih industrija Crne Gore, kao i nastup crnogorske violinistkinje Verice Čuljković. U Budimpešti smo predstavili crnogorske autore iz likovne umjetnosti i to na jednom od najvećih Art marketa u Evropi. Na Balkanskom arhitektonskom bijenalu, predstavili smo aktivnosti na valorizaciji crnogorske kulturne baštine, ali i na očuvanju arhitekture XX vijeka", naglasio je on.
Tokom sjednice, govoreno je i o nominaciji Bokeljske mornarice za upis na UNESCO Listu nematerijalne baštine.
Bogdanović je kazao kako je nominacioni dosije potrebno dopuniti, što je očekivano - tim prije jer je od početka njegove izrade proteklo manje od dvije godine.
"Kako bih Vas cjelovito informisao, naglasiću da su ove godine odbijene dvije nominacije – i to Njemačke i Bugarske, pa su ih te države povukle i prije samog zasijedanja. Crnogorske nominacije među odbijenim, dakle, nema. Kada je naša nominacija u pitanju, opet ću ponoviti kako je evaluaciono tijelo UNESCO procijenilo da je riječ o važnom nasljeđu koje zaslužuje da se nađe na Listi, pri čemu smo saznali i to da je njegova važnost i složenost čak inspirisala UNESCO da promijeni formu dosijea, budući da je Bokeljska mornarica daleko kompleksnija od većine dobara koja su do sada razmatrana. Podsjetiću i da ovakav proces nominacije ne traje nekoliko mjeseci. Naprotiv. Uz to, kako ste i sami mogli da vidite, upravo da ne bi bilo različitih tumačenja, čim je završena konferencija UNESCO u Bogoti, javnosti smo dali na uvid cjelokupan video snimak dijela koji se ticao Bokeljske mornarice", rekao je on.
Komentari