Nezaboravan aplauz u Ljubljani za život na pozornici

Nezaboravan aplauz u Ljubljani za život na pozornici

Nakon uspjeha Kraljevskog pozorišta Zetski dom na sceni Slovenskog narodnog gledališča Drama, na ovogodišnjem Festivalu Drama u Ljubljani odigrana je još jedna predstava Arpada Šilinga. Zbog velikih očekivanja koja su postavljena prošle godine, crnogorski glumci imali su težak zadatak.

Ipak, i ovoga puta Ljubljana ih je ispratila aplauzom koji je dugo trajao, vraćajući ih na tu najvažniju scenu slovenačkog teatra mnogo puta. Impresivno zdanje koje datira iz 1867. i do zadnjeg mjesta ispunjena sala u kojoj je bila stalna festivalska publika, slovenački umjetnici i novinari, Crnogorci sa ljubljanskom adresom, svi oni zajedno stvorili su sliku koja se čuva kao jedna od onih najvrjednijih u trajanju jednog pozorišta.

“Mislim da je slovenačka publika prihvatila predstavu sa oduševljenjem! Zašto? Prije svega zato što je upoznala petoro vrhunskih glumaca, žestokih i tako istinitih da ti se koža naježi. Možemo reći da se prepoznaje cetinjska škola. Ponosan sam da sam sa njih troje radio kao režiser u predstavi Otpad Ljuba Đurkovića na njihovim profesionalnim počecima. Postali su velikani glume. Doprinos uspjehu predstave je jako relevantan izbor “privatnih” kratkih priča kao i mađioničarstvo mađarskog režisera“, kazao je poznati slovenački reditelj Niko Goršič poznat i pod imenom Nick Upper.

“Nisam manje ni očekivala, nosim odlične utiske. Ovo je izazovna tema, ako ne osjećate do kraja, lako možete pogriješiti. Oni su bili izvrsni, iskreni , možda su nas slagali, ali ako jesu, dobro su nas slagali. Nisu na banalan način postavljena pitanja uloge žene i muškarca, lijepo su iskomunicirali sa publikom ovu temu. Lijepo je gledati kolege iz Crne Gore, postoje razlike u odnosu na naš način glume, sa minimalnim sredstvima savršeno su uvjerljivi“, kazala je glumica SNG Drame Nina Ivanišin.

“Prošle godine vaša predstava me je oborila s nogu, to se večeras ponovilo, čak možda i u većoj mjeri, a vjerujem da nisam bila jedina. Moj prijatelj koji nije znao šta da očekuje, nakon predstave mi je rekao: Danijela , nisi me spremila na ovaj život koji se desio večeras na pozornici“. Kako je Breht rekao, pozorište bi trebalo biti ogledalo života i društva, ono mora biti čekić koji oblikuje društvo. Ova predstava je nož koji vam se usiječe direktno u utrobu i ne ispusti niti kapljicu krvi. Vi to dobro radite, jako dobro, među vama i nama nema nikakve razlike. Mislim da je baš u tome budućnost teatra, meni je ta činjenica genijalna“, kazala je Danijela Grgić, predsjednica Stručnog savjeta slovenačkih pozorišnih dizajnera.

Predstava Kučka je, pričali su sagovornici, baš kao neka suština života:

“Prvo je priča, onda je način na koji je ispričana, a mi koji gledamo i naša percepcija su treći“, kazala je nakon izvođenja oduševljena Danijela Grgić.

Nastanak teksta koji je reditelj Arpad Šiling napisao zajedno sa Evom Zabežinski, a koji se bazira na glumačkim imrovizacijama, upravo je ono što je publiku najviše interesovalo na razgovoru sa crnogorskim glumcima, rediteljem Šilingom i umjetničkom direktoricom Lidijom Dedović nakon predstave. Snažan dojam ostavila je osnovna premisa- porodica, očekivanja drugih i nasušna potreba da imamo odobravanje najbližih.

“Predstava mi se veoma dopala, tretira problem kao cjelinu, ciklično nasilje koje se dešava, u kome su ljudi istovremeno i žrtve i nasilnici. To je jako dobro urađeno u ovoj predstavi. Publika je oduševljena jer je komad jednostavan u smislu da shvataš u potpunosti, a veoma kompleksan jer tretira naš život koji je baš takav, i lak i komplikovan istovremeno. Ljudi su to razumjeli, to je njihov život. To su stvari koje smo doživjeli, a koje bi voljeli da nismo, ili da im ne svjedočimo“, kazao je slovenački reditelj Žiga Divljak, dobitnik Borštnikove nagrade za režiju u Sloveniji.

“Krećete šaljivo, lagano, a onda postaje iznenađujuće teško, ovo je prekrasna predstava. Glumci su izvrsni. Možda je sve zamaskirano sa pričom o zabačenoj crnogorskoj željezničkoj stanici, ali gdje god da smo, sve je isto. Majka se teško nosi sa izjašnjavanjem o sinovoj seksualnosti, neki čovjek u Njujorku isto teško prihvata da žena zarađuje više od njega, problemi su univerzalni. Muškarci su izgubljeni, a i žene su izgubljene u novim uslovima. Odlična predstava, publika je fenomenalno reagovala“, rekla je Vesna Hrdlička Bergelj , novinar slovenačke RTV.

Festival u ljubljanskoj „Drami“ , za predstavu Kraljevskog pozorišta Zetski dom predstavlja početak njenih izvođenja van matične scene. Naredno gostovanje je zakazano za Barski ljetopis u julu.

Ansambl koji čine: Nada Vukčević, Srđan Grahovac, Zoran Vujović, Stevan Radusinović i Vule Marković putuje već u oktobru u Italiju, na Festival Quartieri dell’arte. Tim ove predstave čine takođe kompozitorka Nina Perović i asistent reditelja Mirko Radonjić. Ova produkcija Kraljevskog pozorišta Zetski dom podržana je od strane EU Creative Europe, u okviru projekta EU Collective plays!.

Komentari

Komentari objavljeni na portalu Kodex.me ne odražavaju stav uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja.

Zabranjeni su: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne prijetnje drugim korisnicima, autorima čanka i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za članak.

Takvi komentari će biti izbrisani čim budu primijećeni.

Komentara: (0)

Novi komentar