Astronomi otkrili prvu galaksiju i nazvali je po Kristijanu Ronaldu
ilustracija

SLIKA POSTANJA

Astronomi otkrili prvu galaksiju i nazvali je po Kristijanu Ronaldu

Pomoću najmoćnijih teleskopa na Zemlji astronomi su detektovali svjetlost prve generacije zvijezda nastalih poslije Velikog praska.

Ovi džinovi su bili 100 ili više puta teži od mase Sunca, ali su umrli vrlo rano. Posle svega oko milion godina - poređenja radi, projektovani Sunčev životni vijek je 10 milijardi godina - ove zvijezde su eksplodirale, izbacujući elemente koji su postali sastavni dio druge generacije zvijezda, a zatim treće, u kojoj se nalazi Sunce, prenosi Blic.

“Najzad vidimo ono što su teoretičari godinama predviđali”, kaže astronom Dejvid Sobral, rukovodilac studije Univerziteta u Lisabonu i holandske Opservatorije Lajden.
Sobral i njegov kolege nisu identifikovali pojedinačne zvijezde, već su zabilježili kolektivno svjetlo zvijezda u galaksiji CR7, koja je dobila ime po portugalskoj fudbalskoj zvijezdi Kristijanu Ronaldu. Oni su je otkrili tragajući za neobično sjajnim galaksijama u ranom univerzumu, pomoću teleskopa "Subaru" i "Kek" na Havajima.

Dobio galaksiju: Kristijano Ronaldo

kristijanoronaldo1353452938232287

CR7, najsjajnija galaksija koji su od tada otkrili, toliko je daleko da je njena svjetlost otpočela svoje putovanje do Zemlje prije 13 milijardi godina, svega 800.000 godina poslije Velikog praska. Detalji o CR7 i njenim drevnim zvijezdima biće objavljeni u naučnom časopisu “Astrophysical Journal”.
Kada su Sobral i njegove kolege pažljivije osmotrili CR7, otkrili su da svjetlost iz jednog djela galaksije emituje zagrijani vodonik. Svjetlost je očigledno poticala od zvijezda, ali ne samo od njih.

“Druga stvar koju smo shvatili je da postoji velika količina svjetlosti koju ne možemo da objasnimo”, rekao je Sobral.

Zbog toga su otišli u Čile, gdje se nalazi Veoma veliki teleskop (VLT), da još jednom pogledaju. Ustanovili su da jaka svjetlost potiče od helijuma. Iako je helijum osnovna komponenta zvijezda, teško ga je detektovati ako zvijezde nisu izuzetno vrele.

To istovremeno znači da su veoma velike, što je dovoljan dokaz da pripadaju prvoj generaciji.