Geni utiču na seksualnu orjentaciju
ilustracija

Novo američko istraživanje

Geni utiču na seksualnu orjentaciju

Geni nijesu dovoljan ili nužan preduslov da muškarci postanu homoseksualci, međutim svakako igraju važnu ulogu u tome, pokazalo je novo američko istraživanje.

Radikalni konzervativci, kako svjetski, tako i naši domaći, vole se pozivati na navodne nedostatke naučnih dokaza da je polna orjentacija određena rođenjem, iako je poznato da i u velikom broju životinjskih vrsta postoji prilično postojan postotak istospolne privlačnosti.

Uvjereni da je to stvar ličnog izbora i 'izopačenog' životnog stila, mnogi među njima smatraju da se homoseksualnost može i treba negirati, liječiti, pa i zakonski diskriminisati.

Najnovija studija tima pod vođstvom Majkla Bejlija, psihologa na Northwestern University u Ilinoisu konačno je pronašla nove dokaze da geni uistinu utiču na polnu orjentaciju muškaraca. Stručnjaci su testirali DNK 400 gej muškaraca i otkrili da su za to zaslužni geni na najmanje dva hromozoma.

Kao jedno od ključnih pokazalo se područje nazvano Xq28 na hromozomu X. No znanstvenici još uvijek ne mogu reći koji su sve geni u tom području uključeni niti koliko drugih gena u nekim drugim dijelovima genoma može uticati na polno ponašanje. U studiji je identifikovano još jedno područje na hromozomu 8 koje takođe utiče na polnu orijentaciju mada još uvijek nije potpuno jasan mehanizam njegovog djelovanja.

Na osnovu ranijih rezultata genetskih istraživanja stručnjaci su pretpostavili da homoseksualnost, koja na prvi pogled ne izgleda kao evolucijska prednost, preživljava selekcijski pritisak zato što geni povezani s njome žene koje ih nose čine plodnijima. To bi moglo vrijediti za gene u području Xq28 jer se hromozom X na muškarce prenosi isključivo preko majki.