Oslobađanje se, kako je rekao, najprije desilo u političkom činu referendumske pobjede suverenizma, zatim u duhovnom smislu donošenjem norme crnogorskog jezika, a “bijelo usijanje” dobija u činu započinjanja vjerskog samooslobođenja Crnogoraca kojemu danas prisustvujemo.
Perović je dobitnik nagrade koju mu je država Crna Gora dodijelila za očuvanje državnog identiteta i pripadnosti Crnoj Gori, a koju će 29. jula u Baru, na Danima dijaspore, uručiti predsjednik države Milo Đukanović.
Kaže da nije navikao na nagrade i da je uglavnom u životu bio kažnjavan.
"Držao sam da imam pravo, čak i obavezu kritičkog odnosa prema političkoj i društvenoj stvarnosti u vrijeme socijalizma. Kritike su mi se najčešće vraćale kao bumerang. Kad je najveći dio tzv. inteligencije u Srbiji pohrlio u velikosrpski nacionalizam, opet sam izabrao drugu obalu.Savjest mi nije dopuštala da mirno posmatram kako ta nacionalistička ratna politika razara Jugoslaviju, pa i samu Srbiju i na svim stranama donosi siromaštvo, patnju, beznađe i zločine. Ni tada moj antiratni i humanistički angažman nije mogao ostati nekažnjen. Napokon, u vrijeme najvećih anticrnogorskih histerija naglašeno sam isticao crnogorsku nacionalnu pripadnost i javno branio pravo Crne Gore na samostalno i suvereno državno i nacionalno postojanje.", rekao je Perović.
On smatra da Srbija davno “preboljela” Kosovo, što nije slučaj sa Crnom Gorom.
"Druga je stvar što u njoj niko nema hrabrosti da konačno prekine mitološki i patološki igrokaz “očuvanja Kosova””. U opsesijama srpskih nacionalista Crna Gora ima posebno mjesto. Ono je jedinstveno i neponovljivo. Nije mu moguće naći analogon niđe u svijetu. Srpskim nacionalistima stvara košmarnu mučninu činjenica da su se Crnogorci napokon počeli oslobađati kompleksa inferiornosti. Oslobađanje se najprije desilo u političkom činu referendumske pobjede suverenizma, zatim u duhovnom smislu donošenjem norme crnogorskog jezika, a “bijelo usijanje” dobija u činu započinjanja vjerskog samooslobođenja Crnogoraca kojemu danas prisustvujemo. U mjeri u kojoj se ovo oslobađanje bude kretalo po društvenoj širini i dubini, na Crnoj Gori će se slamati svaka oštrica.", kazao je Perović za Vikend novine.
Mišljenja je i da je "neobično" pismo Vaseljenskog patrijarha predsjedniku Đukanoviću očito pisano u crnogorskoj filijali Srpske pravoslavne crkve.
"Nije teško dokučiti ko mu je pisac, a ko redaktor. Što je Vartolomej dopustio da u njegovo ime jedna “zainteresovana strana” piše baš takvo pismo? U javnosti je o patrijarhovoj stvarnoj namjeri iznijeto dosta uvjerljivih i neuvjerljivih pretpostavki. Ako bi se zaključivalo iz analogije prema rješavanju ukrajinskog pravoslavnog pitanja, reklo bi se da Vartolomej “tvrdi pazar.” U Ukrajini je pokušao, naplaćujući davanje tomosa, staviti pod svoju kontrolu Pravoslavnu crkvu Ukrajine. Ne misli li isto s apostrofiranjem “Crnogorske crkve”?", naveo je Perović.
Komentari