Na diskusiji, rektor Univerziteta Crne Gore prof. dr Danilo Nikolić istakao je da je za uspješno funkcionisanje Unverziteta neophodno podržavati proaktivnu komunikaciju i konstruktivnu participaciju studenata u rješavanju pitanja efikasnog rada i razvoja Univerziteta Crne Gore.
„Interakcija sa studentima utiče i na unapređenje uslova rada, kvaliteta nastavnih procesa, studentske prakse kroz nastavne baze, mobilnosti studenata, zaštitu studentskih prava i standarda. Univerzitet mora da opravda ukazano povjerenje studenata u smislu konstituisanja savremenih obrazovnih profila, kreiranja inspirativnog nastavnog ambijenta, izgradnje funkcionalnih platformi za povezivanje nauke, privrede i industrije, kao i kultivisanja budućih generacija koje njeguju svoju buduću misao“, kazao je rektor Nikolić.
Rektor je dodao da je Univerzitet uključio studentske predstavnike u izradi svih pravnih akata kojima se regulišu kvalitet studiranja i uslovi rada studenata.
Ministar prosvjete Damir Šehović istakao je da su glavni ciljevi rada Ministarstva i Vlade Crne Gore poboljšanje kvaliteta visokog obrazovanja, da se ono učini pravednijim, odnosno dostupnim na jednak način svima, nezavisno od materijalnog stanja i da se učini funkcionalnijim, u pogledu konkurentnosti svršenih studenata na tržištu rada.
Pored Rektora Univerziteta Crne Gore i Šehovića, učesnici panela bili su i direktor Agencije za kontrolu i obezbjeđenje kavliteta visokog obrazovanja, prof. dr Srđa Popović i student ombudsman Univerziteta Crne Gore, Aleksandar Šipčić.
Popović kazao je da kako i sam slogan Agencije glasi, „Visoko obrazovanje je stvar kvaliteta, ne samo diplome“, te da se kvalitetni studenti smatraju partnerima i glavnim izvorom informacija.
Šipčić je istakao da su studenti snaga svakog društva, kao i da ulaganje u obrazovanje treba da ima razvojnu komponentu, odnosno da obuhvata investicije koje će doprinijeti boljim uslovima studiranja, unapređenju uslova u objektima u kojima se odvija nastava.
Na panel diskusiji studenti su postavljali pitanja, o nastavnom procesu na fakultetima, aspektima sistema visokog obrazovanja, kao što je studentski standard, te vannastavne aktivnosti.
Takođe se govorilo o stanju u oblasti visokog obrazovanja, a definisani su i željeni pravci razvoja i aspekti koje je moguće unaprijediti u narednom periodu.
Komentari