Otkrivene nove planete-Godzila Zemlje
Otkrivene nove planete

Masa 17 puta veća od Zemlje

Otkrivene nove planete-Godzila Zemlje

Otkrivene su nove vrste planeta koje su astronauti nazvali „Mega-Zemljama“. To su planete sa tvrdom površinom nalik na našoj Zemlji, ali mnogo, mnogo veće, neke čak 17 puta.

Poznate kao Kepler-10c, udaljene su oko 560 svjetlosnih godina. Naučnici su ove informacije otkrili na skupu Američkog astronomskog društva u Bostonu.

Oduvijek su naulčnici smatrali da bi bilo koja planeta koja je tako velika, povukla puno vodonika na sebe, te da bi izlgedala kao Neptun ili Jupiter.

„Najbolji način da se nazove nešto toliko veće od Zemlje je- „Super-Zemlja“, „Mega- Zemlja“ ili čak „Godzila-Zemlja“, kazao je profesor Dimitar Saselov sa Harvarda za BBC.

Kepler-10c, kao što i naziv sugeriše, otkrila je Američka svemirska agencija pomoću teleskopa Kepler. Pomoću ovog instrumenta može se izračunati prečnik, ali ne i masa planete. Mjerenje mase ispituje se gravitacionom interakcijom između planete i njene zvijezde domaćina. U kombinaciji sa prečnikom, naučnici su došli do saznanja da Kepler-10c sadrži veoma guste materije, a ne gasove.

„Masa nove planete 17 je puta veća od naše“, kazao je profesor Saselov.

„Ali moramo imati u vidu da je ovo veoma velika planeta, što znači da su minerali na njoj veoma sabijeni. Dakle, gustina više govori o kompresiji nego o različitom sastavu. Najvjerovatnije je sastavljena od kamenja i nekih isparljivih materija, možda 5-15 odsto vode“, objasnio je profesor Saselov.

„Pronalazak Kepler-10c govori nam da kamenite planete mogu da se oforme mnogo ranije nego što smo mislili. A ako može da nastane kamenje, može i život“, zaključio je Saselov.